tisdag 8 november 2011

Det händer saker

Länge sen sist men det är som mycket på gång. 
Lekrummet börjar bli färdigt. Håller som mest på att måla möblerna där- och det tar tid med tanke på alla torktider man måste vänta ut mellan varven...
Men till helgen ska det nog hinnas färdigt. 

Dessutom har vi börjat skissa, planera och drömma om vårt badrum som ska totalrenoveras i vinter.
Har många idéer och en sak som jag lärt mig av att renovera hus är att idéer verkligen måste stötas och blötas hundratals gånger innan man kan bestämma sig. 
Man hinner ändra sig många gånger innan man är nöjd och därför ska man tänka om både en och två gånger innan man påbörjar bygget.

Men hur det än blir så kan det inte bli annat än bra med tanke på hur det ser ut nu. 
Giftgrön matta och blåa väggar med panel längs väggarna....Inte direkt min stil om vi säger så ;)

Kul ska det iaf bli, en mening jag säkert får äta upp när allt är utrivet och man står där med tre kräksjuka ungar i vinter....

Mitt senaste loppisfynd, ett par fina ljusstakar. Älskar loppisfynd som man bara behöver damma av och ställa fram, som är vackra precis så som de är.

2 kommentarer:

  1. Underbar blogg!! Du har en sån fin stil på allt, jag bara njuter av dina bilder. Hoppas att jag får ett sådant fint hus någon dag. Hoppas även att jag får se det i verkligheten någon dag :) Kram

    SvaraRadera
  2. Åh, tack linnea :) vilken fin kommentar! klart du ska komma och hälsa på, det är ju spikat!!
    Kram :)

    SvaraRadera