måndag 28 november 2011

Ett favoritum

Äntligen har jag mitt efterlängtade pysselrum. Det är på snudd färdigt, bara fönstret som ska målas men det får bli till våren. 
Sen ska jag göra ytterligare en hörna för symaskinen och alla tyger men det får bli senare för nu är det papperspyssel som jag eggar :)


Årets bästa loppisfynd tror jag bestämt. Hade länge letat det rätta skrivbordet med stoora lådor och så fann jag det i somras på en flyttloppis med en prislapp på 200kr- som fått!
Ägnade den dock några timmars kärlek, skrapade bort all måla och målade nytt samt nya beslag, blev riktigt bra.
De här braiga burkarna hör egentligen till ett kryddställ. Har skruvat upp en tunn gardinstång under hyllplanet och hängt upp burkarna på den, samt några krokar för att hänga saxar och annat. 
Gillar när det blir prydligt men ändå lätttillgängligt:)

2 kommentarer: